Wyniki

Znaleziono 5 wyników wyszukiwania hasła: edukacja

Marek Ratajczak (2021/6, Artykuły, s. 728)

Po co nam historia myśli ekonomicznej?

Celem tego artykułu jest próba odpowiedzi na dwa pytania. Pierwsze pytanie wynika bezpośrednio z jego tytułu, a drugie – ściśle się z tym wiążące – dotyczy przyczyn degradacji roli historii myśli ekonomicznej w kształceniu ekonomistów. Zdaniem autora to, jaką rolę w sferze badawczej i dydaktycznej będzie odgrywać historia myśli ekonomicznej, będzie zależeć zarówno od samych badaczy (...)


Anna Mijal (2020/6, Artykuły, s. 812)

Zarządzanie strategiczne akademickim kształceniem ekonomistów w kontekście oczekiwań studentów i wymagań zmieniającego się rynku pracy

Kultura i edukacja ekonomiczna były tematem jednej z sesji panelowych X Kongresu Ekonomistów Polskich, który odbył się w listopadzie 2019 r. W nowej klasyfikacji dziedzin i dyscyplin naukowych wprowadzonej w Polsce w 2018 r. nie uwzględniono kategorii nauki ekonomiczne. Rodzi to pytanie o identyfikację kierunków i profili kształcenia ekonomicznego na poziomie wyższym, wpływając zarazem na (...)


Marek Ratajczak (2014/2, Artykuły, s. 207)

Ekonomia i edukacja ekonomiczna w dobie finansyzacji gospodarki

Globalny kryzys finansowo-ekonomiczny, którego umownym początkiem stał się upadek banku Lehman Brothers we wrześniu 2008 r., przyczynił się do ożywienia dyskusji na temat kondycji nauk ekonomicznych, a zwłaszcza ekonomii jako odkrywającej i tworzącej teoretyczne podstawy polityki makroekonomicznej. Znaczna część uczestników tej dyskusji zaczęła stawiać znak tożsamości między kryzysem (...)


Urszula Płowiec (2008/6, Artykuły, s. 707)

Ocena innowacyjności gospodarki polskiej a strategia rozwoju kraju

Jeśli Polska chce sprostać wyzwaniom globalizacji powinna wyruszyć do budowy społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy.Miernik, który mierzy postępy w tej dziedzinie stanowiły przez indeks innowacyjności podsumowania. Polska jednak, wśród gospodarek UE zajmuje odległe miejsce 23. Strategia Rozwoju Polski i odnoszący się do niego Programów Operacyjnych na lata 2007-2013 podkreślają (...)


Joanna Siwińska (2007/5, Artykuły, s. 675)

Badanie roli edukacji w rozwoju gospodarczym

Chociaż modele teoretyczne jednoznacznie wykazują, że edukacja i kapitał ludzki może stymulować rozwój gospodarczy, dotychczasowe opublikowane wyniki badań empirycznych nie są równie jednoznaczne. Co najmniej część z tych wyników wskazuje, że nie występują takie zależności. Autor stara się po raz kolejny zweryfikować znaczenie edukacji i kapitału ludzkiego rozwoju za pomocą prostych metod (...)




....